HTML

hegyibeszed

csak gondolkodom, csak gondolkodom...

Friss topikok

  • BiZz: na akkor egy ellenvélemény:-) szerintem igen is jó dolog. persze mi nagyon jó biblia ismerő meg ... (2008.07.29. 22:43) Micimackó és a Biblia Éve 2008

Linkblog

Micimackó és a Biblia Éve 2008

2008.04.01. 16:00 yoshi

Gondolkodom: mint Micimackó. Töröm a fejem ez vajon mi lehet, mit is jelenthet a Biblia éve?! Mert most nem értem, mi is akar ez itt lenni?!

2007 őszén hallottam először róla, hogy lesz. De jó - gondoltam - végre valami nagyszerű összefogás, kommunikálunk a világ felé. – végre egy lehetőség az utca emberének, találkozni a Bibliával és azzal a személlyel, akit ennek a könyvnek a sorai rejtenek. WOW de jó lesz! Gondoltam tavaj összel. Izgatottan vártam az évfordulót mit is fog rejteni ez a nagyszerű kezdeményezés. Úgy elgondoltam lesznek alkalmak, programsorozatok, talán majd napi igéket osztogatnak reggelente diákok az aluljáróban a munkába siető férfiaknak, asszonyoknak, iskolába tartó fiuknak lányoknak, Biztos lesznek majd jó ötletek, hogyan szólítsuk meg az utca emberét elmondva nekik: itt egy nagyszerű könyv, benne egy élő személlyel aki képes megváltozatni a az emberek életét gyökeresen és ÖRÖKRE. De jó lesz végre nyiltan elmondhatjuk. Plakátok minden utcassarkon, a metróban, az újságokban: Képzeld utca embere, 2008 a Biblia éve. Érted? Érted! -  de lelkes voltam.

Fordult a naptár: 2008 hhhhmmm ez már a biblia éve! – mondta, magamba. Lássuk csak mi is lesz most. Megjelentek a plakátok a metróban az utcán, házfalakon. Nézem csak nézem, valami furcsa mindat az alján: erre hívnak a katolikusok a refomátusok és az evangélikusok. És ennyi? Hol vannak a többiek? Ők nem hívnak? Vagy nem is tudom. - Itt már erőteljesen úrrá kezd lenni rajta a Micimackó effektus. - Nem arról fog megismerni minket a világ, magyar keresztényeket, hogy együtt összefogva egymást segítve eljuttatjuk életünk legfontosabb könyvét az embereknek, hogy ezen keresztül találkozni lehessen azzal a személlyel aki MINDEKIÉRT a vérét adta. Tudtommal a többiek is ezt teszik! Ők ezt nem vállalják fel nyiltan vagy nekik ez az év teljesen kimaradt? Nekik akkor vajon mit jelenthet ez a könyv? Vagy nekik már sikerült eljuttatni mindekihez ezt a egyedüli könyvet az utca emberéhez ők ezen már túl vannak? Vagy ez a könyvet csak az a három felekezet birtokolja egyedül és csak nekik fontos, hogy mindeki megismerje? NEM ÉRTEM. Biztos velem van a baj. Valamiből vagy valamiről lemaradtam?

Gondoltam megnézem a weboldalt ott bizosan sokkal többet megtudhatok a dologról. Kersem az eseményeket szinte semmi, kiállítás itt kiállítás ott. Csináld magad mozgalom - de, csak ha van kedved hozzá. Megértem kérem, ez egy felbecsülhettetlen értékű kulturális kincs. ÉS? Akiről szól azzal mi lesz. Őt hogyan fogja megismerni az utca egyzerű embere, aki nap mint nap találkozik a plakáttal ami mára egyre kopottabb, fakult és szakadozott. A biblia csak egy kulturális kincs és semmi több? Nézegetem az eseménysorozatokat, rajz és plasztikai kiállítás, kultúrtörténeti kiállítás, íme a biblia mint egyedi történemi remekmű, stb. Ez mind szép és igaz, de hol talákozhatok azzal a ma is ÉLŐ személlyel akiről ez az egész könyv szól?! HOL, mert az nem látom sehol!

Hírek és események azoknak akiknek elvileg úgy is van bibliájuk – remélem.

HHMMM Nem értem?! Csak ülök és töröm a fejem mint Micimackó – tudom ezt már mondtam. Lehet, hogy még is velem van a baj? 

4 komment

Címkék: gondolatok micimackó

A bejegyzés trackback címe:

https://yoshi777.blog.hu/api/trackback/id/tr25406727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xterx 2008.05.09. 10:33:20

Jó kérdés! Sok sikert a bloghoz.

xterx 2008.05.09. 13:11:54

Most találtam! www.judapest.org/2008-a-biblia-eve/
ez jó fórum a Könyvnek! Lássuk, mi sül ki belőle. Sajna az első hozzászóló eléggé gellert ad neki.

Gildor · http://gildorblog.blogspot.com 2008.05.09. 16:35:11

Szívemből szóltál... pedig van sok bibliaóra, magyarázat, ésatöbbi.
Én igazából nem is foglalkoztam vele, mert annyira kisiskolás szintjén mozognak a reklámok, hogy semmi jót nem vártam a dologtól.

BiZz · http://http:\\www.gospelradio.extra.hu 2008.07.29. 22:43:38

na akkor egy ellenvélemény:-)

szerintem igen is jó dolog.

persze mi nagyon jó biblia ismerő meg olvasó meg...emberek tudjuk a frankót.

de azért gondoljatok már bele, hogy aki soha kezébe nem vette, az igen is hallhatja egy felolvasó esten - sőt hallottam fényes nappal a plázában is - meg talán kedvet kap mert britney spears is olvassa. akkor meég sem lehet akkora nagy marhaság.

jó tudom, a történelmi egyházaktól jött, onnan, meg semmi jó nem származik, de kérdezem én : lecsaptad már ezt a feldobott labdát: né má biblia éve, te olvasod?

ha nem, akkor még annyit sem tettél, mint a plakátragasztó fiú, aki minden sarkon megkérdezi ezt a járókelőktől szótlanul a kirakott plakátjával.

és most jöhet a kő,
(ej mi a tyúkanyó kend?)
süti beállítások módosítása